RECENZJE KSIĄŻEK: Dlaczego właśnie ja -- E.G. Scott #62

 "Charlotte jest byłą neurochirurżką, która wraz ze swoją przyjaciółką Rachel, kobietą po przejściach, prowadzi gabinet akupunktury i masażu. Udziela się na czacie dla ofiar traumy, gdzie daje wsparcie innym kobietom, ale też je otrzymuje.



Ma również chłopaka, Petera, rzekomo agenta specjalnego, o którym sama niewiele wie. Peter nalega, aby ich związek pozostał całkowitą tajemnicą. Dlatego kiedy Peter znika bez słowa, Charlotte obawia się zgłosić na policji jego zaginięcie.

Kilka tygodni później policja kontaktuje się z nią w sprawie identyfikacji zwłok. Przekonana, że chodzi o ukochanego, Charlotte jedzie do kostnicy i z ulgą stwierdza, że leżące na stole ciało nie należy do Petera, lecz do nieznanej kobiety. Ulga szybko ustępuje miejsca konsternacji, a potem przerażeniu, gdy Charlotte uświadamia sobie, że policja interesuje się nią jako jedną z podejrzanych.


Dlaczego ofiara wskazała Charlotte jako kontakt w nagłych wypadkach? Chodzi o zemstę? A może to ostrzeżenie? Jakie miejsce w tym wszystkim zajmuje Peter? Charlotte rozpoczyna wyścig z czasem - musi poznać prawdę na temat zamordowanej kobiety i dowiedzieć się, co je łączyło. To, co odkryje, przejdzie jej najśmielsze wyobrażenia."



"Dlaczego własnie ja" to pierwszy thriller jaki przeczytałam w tym roku. Zacznę od tego, że dopiero teraz dowiedziałam się, że E.G. Scott to tak naprawdę pseudonim literacki dwóch autorów. Powieść jest napisana w spójny sposób i nie da się odczuć, że pracowały nad nią dwie osoby.

Książkę czytało się bardzo szybko, przyjemnie, napisana jest przystępnym językiem. Tak naprawdę do samego końca nie wiedziałam kto za tym wszystkim stoi. Jednak samo zakończenie nie wbija w fotel. Spodziewałam się czegoś innego, sama nie wiem czego. Trzeba przyznać, że jest dużo zwrotów akcji i ciężko wytypować zabójcę. Bohaterowie są bardzo dobrze napisani, w książce jest ich kilkunastu. Jednak tak naprawdę to z perspektywy 4 osób poznajemy całą historię: Charlotte, jej przyjaciółki - Rachel, i dwójki detektywów. 

Charlotte - podobnie jak i Rachel - to kobieta z przeszłością. Obecnie zajmuję się akupunkturą jednak kilka lat wcześniej była świetnie zapowiadającym się neurochirurgiem. Jednak jedna nieudana operacja sprawiła, że musiała ona zmienić swoje życie. I teraz po kilku latach wszystko wraca wraz z telefonem policji z prośbą o zidentyfikowanie zwłok. Okazuje się,że ofiara wskazała właśnie ją jako kontakt w nagłych wypadkach. Nie byłoby w tym nic dziwnego jednak Charlotte nie zna ofiary. Po tym wydarzeniu to ona zostaje główną podejrzaną. Dzieją się kolejne dziwne rzeczy Charlotte tak naprawdę staje się pionkiem w tej dziwnej grze. O co w tym wszystkim chodzi? I czy zdarzenia, które rozegrały się przy stole operacyjnym kilka lat temu mają związek z tym wszystkim? O tym przekonacie się sięgając to ten thriller.

Podsumowując polecam Wam sprawdzić ten blisko 500-stronicowy thriller. Ja nie żałuje, że po niego sięgnęłam.

5 komentarzy:

  1. nienawidze, gdy ktos mnie pozostawia w takiej niepewnosci... juz myslalam, ze zdradzisz rąbka tajemnicy. nie wiem czemu, ale typuje Rachel, ze ma duzy zwiazek z ta cala sytuacja. Peter calkie mozliwe, ze jest ta dobra strona. ale to tylko moje przypuszczenia ;d mysle, ze gdy bede miala okazje, na pewno siegne po te ksiazke :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapowiada się naprawdę ciekawie. Uwielbiam thrillery i kryminały, więc to coś dla mnie. Może jak nadrobię kilka wciąż czekających na mnie książek to się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że zakończenie nie wbija w fotel, ale mimo to może się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno ją przeczytam, mega mnie ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama jestem ciekawa tej książki i bardzo chciałabym po nią siedzieć. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger