Recenzje książek: Ostatnie dni w Berlinie - Paloma Sanchez Garnica #246

Ostatnie dni w Berlinie to książka która zostanie w mojej pamięci na dłużej.  Przeżyłam bardzo fajny czas czytając ten tytuł. To kolejna przepiękna historia jaką miałam okazję przeczytać. 

Czytając opis możecie pomyśleć "kolejna książka o wojnie, pewnie nic ciekawego". Szczerze? Ja też pomyślałam, że teraz jest bardzo dużo książek o tej tematyce, i co tam można nowego znowu napisać ale sięgnęłam po ten tytuł. 
I naprawdę nie zawiodłam się. Już od pierwszych stron wciągnęłam się w historię Jurija.

Akcja książki toczy się od 1933 roku, przez II Wojnę Światową. Jest to książka o wojnie, miłości, tęsknocie, trudnych wyborach, reżimie. Nie chcę Wam streszczać dlatego zostawiam Was z opisem od wydawcy i szczerze polecam Wam ten tytuł (jeśli oczywiście lubicie tego typu powieści). :)

Jest to chyba najlepsza książka jaką miałam okazję przeczytać w tym roku!




Opis książki:

"MIŁOŚĆ I NADZIEJA SĄ POTĘŻNIEJSZE NIŻ NIENAWIŚĆ I GNIEW.

Gdy Jurij Santacruz przyglądał się paradzie z okazji mianowania Adolfa Hitlera na kanclerza Niemiec, nie mógł przypuszczać, jak bardzo ten dzień odmieni jego życie. Do Berlina przyjechał kilka miesięcy wcześniej, po tym, jak z częścią rodziny uciekł z Sankt Petersburga przed skutkami bolszewickiej rewolucji, która pozbawiła ich wszystkiego. Jurija pozbawiła także matki i młodszego brata – rosyjskie władze nie zezwoliły im na opuszczenie kraju.
Pewnego dnia poczucie sprawiedliwości każe mu stanąć w obronie młodego komunisty napadniętego przez hitlerowskie oddziały szturmowe. Wtedy też pozna swoją wielką miłość, Claudię, żonę dowódcy SS. Jego życie nieoczekiwanie się zmieni, a pierwszoplanowy dotychczas cel – odnalezienie matki i brata – zastąpi inny, ważniejszy w tych koszmarnych czasach: walka o przetrwanie."

3 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger