Kulinarnie: Domowe masło orzechowe #1


Lubicie masło orzechowe? Bo wstyd się przyznać ale ja jego smak poznałam może jakieś 2 lata temu. I ostatnio postanowiłam zrobić je samodzielnie. Od początku do końca. 
Nie ma nic prostszego!
Ja masło orzechowe używam do przygotowania przekąsek (np. kulek czy batoników), czasami do koktajli a jeśli złapie mnie ochota na "coś słodkiego" to zjadam je same :)




Przepis:

500 g orzeszków ziemnych (już obranych) – najlepiej niesolonych
Szczypta soli himalajskiej

Wykonanie:

Obieramy orzeszki (jeśli kupiliśmy je w łupinkach). Prażymy na suchej patelni uważając, żeby ich nie przypalić. Po uprażeniu blendujemy na jednolitą masę. Solimy do smaku i gotowe.Przechowujemy w lodówce.                            

I tak już gotowe! Prawda, że proste? Mam  nadzieję, że zachęciłam Was do przygotowania samodzielnie masła orzechowego!





25 komentarzy:

  1. Uwielbiam masło orzechowe na pewno skorzystam z twojego przepisu nigdy nie próbowałam go robić sama.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste, smaczne i zdrowe :) Ja jednak idę na jeszcze większa łatwiznę i kupuję masła gotowe :D ale patrzę na składy!
    Moja siostra robi swoje masła i chwali.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kiedyś domowe masło orzechowe i było o niebo lepsze od tego kupnego 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam masło orzechowe :) Wafle ryżowe, masło orzechowe i banan - to jest to co uwielbiam na śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie przyszło mi do głowy, aby samodzielnie robić masło orzechowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo, maslo orzechowe robilam nie raz, nie dwa ;) jest proste i przede wszystkim smaczne, no i zdrowe ;)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Swojskie masełko orzechowe to bym chętnie zjadła :) Tego ze sklepu nie lubię :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam domowe masło orzechowe! Ja jednak robię piernikowe, które podbija wszystkie serca, które go spróbują <3

    OdpowiedzUsuń
  9. I aż mi czasem żal, że one tanie i łatwe do przerobienia na masełko, a ja ich nie lubię ;) zjem je tylko w snicersie haha

    OdpowiedzUsuń
  10. Robię czasem. Szkoda tylko, że jest takie kaloryczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiedziałam, że przygotowanie domowego masła orzechowego, może być takie proste :) Muszę koniecznie spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię masło orzechowe. Chętnie zrobię je sama. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja nie przepadam za masłem orzechowym ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam domowe masła orzechowe, sama nigdy nie robiłam, ale moja siostra kiedyś zrobiła, mmm co to bym za smak! :) Na co dzień chrupie orzeszki solo nerkowce uwielbiam najbardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam masło orzechowe, ale sama nigdy nie robiłam, gdyż mam tylko blender "stojący" z bidonem na koktajle, chyba, że da się mikserem i końcówką do blendowania. :)
    Ja zajadam je same albo z waflami ryżowymi, najczęściej po treningu. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój blender mógłby już tego nie przeżyć - ostatnio kopcił przy miksowaniu gotowego masła orzechowego z bananem :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Samodzielnie wykonanego masła orzechowego jeszcze nie miałam okazji próbować.
    Chętnie wypróbuję przepis :D Pozdrawiam ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo proste :) Mój narzeczony uwielbia masło orzechowe, ciekawe czy takie mu zasmakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. nie przepadam za masłem orzechowym :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger