Recenzje książek: Wyznania przedsiębiorcy pogrzebowego - C. Wilde #5

Dziś krótka opinia o książce, którą przeczytałam w ostatnim czasie. Musze Wam powiedzieć, że książka samym swoim tytułem mnie do siebie przyciągnęła. O takiej tematyce to jeszcze nie czytałam żadnej książki!




Zachęcona tytułem i chęcią uzyskania informacji jak wygląda ten zawód od wewnętrznej strony z zapałem wzięłam się za czytanie tej książki. Jednak mój zapał praktycznie z każdą stroną malał bo nie była to taka książka jakiej się spodziewałam. Książka przedstawia nam Caleba Wilda,autora książki, który od lat spotyka się codziennie ze śmiercią ponieważ wychowywał się w rodzinie zajmującej się od pokoleń przemysłem pogrzebowym. W kolejnych rozdziałach poznajemy wspominane przez autora sytuacje z jakimi się spotykał jednak w książce znajdziemy tez dużo rozważań o Bogu, śmierci, istnieniu, przemijaniu. 


Tak naprawdę tylko przed śmiercią nie uciekniemy, ona czeka na każdego z nas. Jedni mają to szczęście, ze spotykają się z nią bardzo rzadko a niektórzy tracą swoich bliskich już w młodym wieku. O śmierci tak naprawdę nie myślimy, chyba, że dotyka nas bezpośrednio. Wydaje nam się, że jesteśmy "nieśmiertelni" jednak tego nie da się uniknąć.
Osobiście po samym tytule książki spodziewałam się trochę innej treści. Miała nadzieję, że poznam jakieś tajniki pracy w tym zawodzie, coś co wiedzą tylko osoby pracujące w zakładach pogrzebowych, jak ta praca wygląda od środka. Nie mogę jednoznacznie stwierdzić, że nie było takich opisów jednak dla mnie było tego za mało a za dużo przemyśleń. 



6 komentarzy:

  1. Lubię książki w których znajdę dużo przemyśleń na istotne tematy, więc ta będzie idealne dla mnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej pozycji, ale mnie zaciekawiła niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze tej książki pomimo tego, że czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie nie dla mnie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam w planach tę książkę, myślę, że w wolnej chwili się jednak na nią skuszę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger