RECENZJE KSIĄŻEK: Jak uciszyć wewnętrznego krytyka i uwierzyć w siebie - A. Adamowicz, J. Godecka #50

Znacie ten głos w głowie, który Was hamuje, zniechęca do działania, demotywuje do wszystkiego?

I nawet gdy macie chęć, żeby zmienić coś w swoim życiu to wewnętrzny krytyk odzywa się i wszystko nagle traci sens? Ja niestety ten głos znam bardzo dobrze, towarzyszy mi już bardzo długo. Staram się go stłumić raz jest lepiej raz gorzej ale przeważnie się pojawia i sprawia, że stoję w miejscu...



Autorki poradnika "Jak uciszyć wewnętrznego krytyka i uwierzyć w siebie" w 7 rozdziałach przekazują nam swoje doświadczenia, wiedzę i sposoby jak radzić sobie z "wewnętrznym krytykiem". Na koniec każdego rozdziału przeprowadzają rozmowy ze znanymi osobami tj. Katarzyna Cichopek, Honoratą Skarbek czy Dorotą Wellman. Autorki przeprowadzają z nimi inspirujące rozmowy, które mają na celu pokazać nam jak radzą sobie z tym wewnętrznym krytykiem, co je motywuje do działania i jak radzą sobie z przeciwnościami losu. Rozmowy przeprowadzone są w bardzo fajny sposób. Warto wspomnieć, że zarówno Pani Alina jak i Joanna są terapeutkami - i w książce przytaczają także przykłady osób z którymi współpracują. 

Kilka poradników przeczytałam już w swoim życiu. Przeważnie w takich pozycjach jest nadmiar wiadomości, które ciężko spamiętać, wcielić w życie. Tu jest odwrotnie. Autorki skupiają się na tym co najważniejsze, na tym co pomoże zmienić nam swoje myślenie, sprawi, że podejmiemy jakieś przełomowe decyzje, zaryzykujemy. Rozdziały są krótkie ale treściwe. Mamy też część praktyczną czyli autorki proponują, żebyśmy już podczas czytania książki zrealizowały proponowane przez nie ćwiczenia.

Podsumowując ta książka niestety nie pomogła mi pozbyć się wewnętrznego krytyka. Wiem, ze o nie dzieje się od razu, ot tak. Na to potrzeba czasu, pracy zaangażowania. Tak naprawdę w książce nie było dla mnie nic przełomowego. Ale jak już pisałam wcześniej czytałam już kilka poradników na ten temat i może stąd moje wrażenie.

Jednak dla osób, dla których ten poradnik ma być pierwszym na ten temat to polecam jak najbardziej ponieważ znajda one w nim bardzo dużo cennych wskazówek w bardzo przyjemnej formule .





Hejt i krytyka to zjawiska, z którymi musimy się mierzyć w dzisiejszym życiu. Jednak zdarza się, że najsurowszym krytykiem jest wewnętrzny głos, który ukrywa się w naszej głowie i mówi nam „znowu dałaś plamę”, „to ci się nie uda”, „siedź cicho, są mądrzejsi od ciebie” itd. Najczęściej te oskarżenia nie mają nic wspólnego z faktami, ale sprawiają, że rezygnujemy z wyzwań, przejmujemy się nadmiernie porażkami i czujemy się gorsi od innych.




W książce autorki proponują różne strategie, które pomogą zmierzyć się z tym wewnętrznym głosem i sprawić, aby w końcu zamilkł lub - co więcej - zaczął wspierać i zachęcać do działania. Zaprosiły do rozmów na te tematy: Katarzynę Cichopek, Darię Ładochę, Odetę Moro, Honoratę Skarbek, Dorotę Welman, Zofię Zborowską-Wronę. "

5 komentarzy:

  1. Szkoda, że nie odnalazłaś w tej książce niczego przełomowego. Wielka szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że ksiażka Cie nie zaskoczyła. Ja rzadko czytam takie ksiażki

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że książka nie spełniła Twoich oczekiwań.

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej się nie skuszę, choć temat jak najbardziej i mnie dotyczy. Po prostu podobnie jak Ty przeczytałam już trochę treści na temat wewnętrznego krytyka i wysłuchałam masę porad. Wątpię czy poradnik przekaże mi coś nowego. To niestety walka, która trzeba przejść. Nie wystarczy sobie coś uświadomić , choć oczywiście od tego trzeba zacząć i niektórym takie książki pomogą.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger