Recenzje książek: Narzeczona nazisty - B. Wysoczanska #124

Kiedy tylko pojawiła się możliwość przeczytania książki Narzeczona nazisty autorstwa Barbary Wysoczańskiej tak naprawdę nie zastanawiałam się ani chwili. Książka spełniła moje oczekiwania i myślę, że jest to jedna  z lepszych książek przeczytanych w tym roku! 

Narzeczona nazisty to debiut autorki jednak w ogóle tego nie czuć.  Książka wzbudza emocje, wciąga niesamowicie, sprawia, że z jednej strony chciałam ją czytać i czytać a z drugiej już było mi żal, że za chwilę się skończy. Osobiście dozowałam sobie tą przyjemność przez cały weekend. Tak jak już pisałam książkę czyta się bardzo szybko, wciąga już od pierwszej strony. Jest to pięknie napisana historia. Lekkie pióra autorki sprawia, że przez książkę po prostu się płynie.

Czasy w których głównym bohaterom przyszło żyć były bardzo ciężkie. Ich rodzące się uczucie było czymś niepożądanym podczas wojny. Była to zakazana miłość. Jednak ich historia chwyta za serce i sprawia, że z wielkim zainteresowaniem śledziłam ich dalsze losy i kibicowałam. 

Poznajemy wielu bohaterów, ich historie chociażby Lucyny - przyjaciółki Hani czy Niny siostry Johanna.  Nie chcę Wam za dużo zdradzać fabuły poniżej  opis książki. Myślę, że warto sprawdzić ten tytuł, dać szansę autorce. 

Ja z całego serca polecam Wam Narzeczoną nazisty. Mam nadzieję, że chociaż trochę Was zainteresowałam tym tytułem. Dajce znać czy po nią sięgniecie.

Premiera już 30.06.2021 r.

 


"Czym była miłość w obliczu gigantycznej nienawiści, śmierci i poniżenia?
Czy miała prawo się z niej cieszyć, podczas gdy tylu straciło życie?

Jest koniec sierpnia 1938 roku. Polka Hania Wolińska, na co dzień studentka germanistyki, jest damą do towarzystwa zamożnej niemieckiej hrabiny. Poznaje wnuka swojej pracodawczyni, hrabiego Johanna von Richter. W młodych rodzi się wzajemna fascynacja. W rodzinnej posiadłości von Richterów w Monachium, Polka naocznie styka się z hitlerowskim fanatyzmem, który ogarnia całe Niemcy.

Na tle rosnącego w siłę nazizmu i niechybnej wojny w Europie, Hania i Johann zakochują się w sobie. Dziewczyna wkracza na niemieckie salony jako narzeczona hrabiego i poznaje najwyższych rangą przywódców III Rzeszy. Równocześnie zostaje zwerbowana przez polskie władze do przekazywania tajnych planów Hitlera dotyczących Polski i Europy…

Z czasem oboje zostają zmuszeni stoczyć moralną walkę o miłość, stojąc po obu stronach barykady."

 

4 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger