Recenzje książek: Jak rozumieć, nazywać i regulować swoje emocje - Olga Daliga #265

O emocjach w ostatnim czasie przeczytałam już kilka książek. Jednak czasami nadal trudno mi nad nimi zapanować. I z pomocą przyszła mi książka Jak rozumieć, nazywać i regulować swoje emocje. 

Emocje towarzyszą nam praktycznie codziennie. Warto umieć nad nimi panować, regulować. Autorka pokazuje nam sposoby jak panować, nazywać, regulować a przede wszystkim nie bać się swoich uczuć. Tłumienie uczuć nic nie da i sprawia, że czujemy się tylko gorzej. Mamy także rozdział o bezsilności, która ciężko się u mnie pojawia i z wielką ciekawością czytałam ten rozdział. Autorka pisze także o kryzysie emocjonalnym, jak przekuć go w coś lepszego, jak go przezwyciężyć. 

Książkę czytało się bardzo przyjemnie. Autorka oprócz wskazówek proponuje także ćwiczenia, przykłady. Poradnik ten oceniam pozytywnie i z chęcią jeszcze nie raz po niego sięgnę. 

 



Opis książki:

"O emocjach mówi się dużo i często. Większość osób ma trudności w rozpoznawaniu i regulowaniu emocji. Czują się przytłoczeni i zalewani uczuciami albo przeciwnie, deklarują, że nie czują nic. Autorka, psycholożka i mediatorka, podejmuje w książce poniższe zagadnienia:

funkcjonowanie mózgu i biologiczne uwarunkowania związane z tworzeniem się emocji
kształtowanie się emocji w procesie rozwoju dziecka i nastolatka
wpływ procesów wychowawczych na emocje
rozpoznawanie swoich emocji (duża grupa osób ma trudności w ich nazywaniu)
sposoby radzenia sobie z poszczególnymi trudnymi emocjami (strach i lęk, bezsilność, złość)
rozumienie swoich uczuć – odróżnianie zakochania, miłości, związania
sposoby radzenia sobie z sytuacjami, które są efektem naszych trudności emocjonalnych
postępowanie wobec zachowań innych osób wywołujących silne emocje czyli np. nauka stawiania granic, ale także udzielanie wsparcia, rozmowa
związek emocji z ciałem
zdrowe wyrażania emocji
rozwiązywanie kryzysów emocjonalnych
W publikacji znalazło się sporo praktycznych zadań i ćwiczeń, które pozwalają zapoznać się z materiałem poprzez doświadczanie. Autorka przytacza również historie pacjentów oraz przykłady z własnego życia, co pozwala zobrazować przedstawiany problem."

2 komentarze:

  1. Bardzo ważny temat, który dotyczy nas wszystkich, więc myślę że warto sięgnąć po tę publikację.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno ciekawa jest część praktyczna książki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger