Recenzje książek: Siostra nazisty- V. Gische #264

Dziś chciałam Wam trochę napisać o Siostrze nazisty. Jest to książka której akcja rozgrywa się w czasach przed i w trakcie wojny. Całość opowiedziana jest przez Martę - obecnie pensjonariuszkę domu starości. Kobieta opowiada historię swojego życia pielęgniarce, która się nią opiekuje. Marta wraca wspomnieniami do czasów swojej młodości, na nowo przeżywa tamte wydarzenia.  Kobieta w młodości zakochała się w Niemcu, bez akceptacji rodziny. Jednak później wybucha wojna i wszystko się komplikuje, na dodatek brat kobiety jest zafascynowany nazizmem. Jak potoczą się jej losy?

Fajnie napisana książka, którą czytałam z wielką przyjemnością. Jest to książka o tym jak trudno było żyć podczas wojny, o wielkiej miłości, rozpaczy, bólu. To poruszająca historia o pięknej lecz trudnej miłości. Podobała mi się ta książka i cieszę się, że po nią sięgnęłam. 

 


Opis książki:

" Brat staje się zdrajcą. Ukochany wrogiem. Ona musi odnaleźć siłę, by stawić czoło wojnie.

Jak dużo można poświęcić dla miłości?
To spotkanie odmieni całe jej życie. Marta, młoda Ślązaczka, podczas nocy sylwestrowej zakochuje się bez pamięci w przystojnym Niemcu. Ich miłość wydaje się bajkowa do czasu wybuchu wojny.
Bez akceptacji rodziny, na przekór wszystkiemu, walczą o swoje uczucia. Sytuację dodatkowo komplikuje fakt, że jeden z braci Marty jest zafascynowany nazizmem. Odwraca się od rodziny i angażuje w politykę.
Martą targają skrajne emocje. Z jednej strony bezgranicznie kocha męża, a z drugiej całym sercem pragnie pokoju. Co zrobi? Jak potoczą się losy jej podzielonej przez wojnę rodziny?

Inspirowana prawdziwymi wydarzeniami, pełna sprzeczności opowieść o miłości, tragicznych dylematach i podziałach narzuconych przez historię. Poruszy najgłębsze zakamarki waszych serc."

2 komentarze:

  1. Tego rodzaju książki bardzo sobie cenię. Tę również na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ta książka mogłaby mnie mocno wciągnąć. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger