Recenzje książek: Dwie samotności - M. Vargas Llos, Gabriel García Marquez # 106

Dwie samotności to spisana rozmowa dwóch wielkich autorów, która miała miejsce w 1967 r. 

Książka jest przepięknie wydana, ta okładka, dbałość o detale. Achh jestem zachwycona!. 

Nie czytałam żadnej z książek tych autorów. Jednak po przeczytaniu tej publikacji już wiem, że na pewno sięgnę to Sto lat samotności a wszystko to za sprawą spisanej ponad pół wieku rozmowy pomiędzy dwójką pisarzy latynoamerykańskich: Vargasa Llosy i Garcii Marqueza. Jest  to bardziej wywiad gdzie główną rolę odgrywa Marquez, poznajemy jego punkt widzenia dotyczący polityki, literatury, zawodu pisarza przede wszystkim temat samotności. 

Dla mnie była to uczta literacka i mimo, iż nie znałam twórczości tych autorów to czuję się bardzo zachęcona aby sięgnąć po ich książki w najbliższej przyszłości. A Ci, którzy czytali Sto lat samotności myślę, że również będą ukontentowani. Dwie samotności to świetne podsumowanie lub wprowadzenie do/po Stu lat samotności

Oprócz rozmowy w książce znajdziemy także relacje świadków, ich wspomnienia tamtego dnia. Trzeba zaznaczyć, ze wydarzenia te miały miejsce ponad 50 lat temu, autorzy Ci nie byli tak znani jak są teraz, dopiero przed nimi był boom na ich powieści czy Nagrody Nobla. A jednak o tej rozmowie mówiono przez lata i dopiero teraz w Polsce doczekała się pięknego wydania! 





"Ponad pół wieku temu, w 1967 roku, w Krajowej Wyższej Szkole Inżynierii w Limie odbyło się spotkanie dwóch młodych pisarzy latynoamerykańskich: Maria Vargasa Llosy i Gabriela Garcíi Marqueza. W kilkugodzinnej rozmowie przyszli mistrzowie poruszyli temat ludzkiej samotności, roli powieściopisarza oraz genezy, prawdy i fantazji w Stu latach samotności. Snując rozważania o kondycji powieści w Ameryce Łacińskiej, zastanawiali się nad istotą tak zwanego boomu latynoamerykańskiego w literaturze, zjawiska, które wybuchło w owym czasie, stając się symbolem przebojowej tożsamości kontynentu.

Książka zawiera nie tylko zapis tej nigdy niepublikowanej w Polsce rozmowy, lecz wspomnienia znanych pisarzy, krytyków i dziennikarzy, którzy jako naoczni świadkowie opisują okoliczności tego wyjątkowego wydarzenia i starają się oddać atmosferę, w jakiej toczył się ten intelektualny dialog. Całości dopełniają wywiady z Gabrielem Garcíą Marquezem oraz refleksje Maria Vargasa Llosy na temat życia i twórczości Kolumbijczyka.

Miłośnicy twórczości obu pisarzy będą usatysfakcjonowani."

4 komentarze:

  1. Nie sądzę, by była to książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka czeka na swoją kolej na mojej półce. Czuję, że to będzie prawdziwa uczta czytelnicza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej książce, choć nazwiska obu pisarzy są mi znane. Najpierw jednak chciałabym w końcu zapoznać się z twórczością obojga. Wciąż jeszcze tego nie zrobiłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Okładka super, ale to chyba nie jest propozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger