Recenzje książek: Kobieta, która kochała owady - Selja Ahava #283

Kobieta, która kochała owady to najnowsza książka Selja Ahava.  

Główną bohaterką jest Maria, kobieta która na stronach książki przechodzi metamorfozę, zaczyna postrzegać świat przez pryzmat swoich doświadczeń. Podobnie jak owady ona także przechodzi transformację. Jednak jej przeszłość cały czas daje o sobie znać. 

Jest to wielowymiarowa, trudna , zarazem zachwycająca i dając do myślenia książka. Pokazuje walkę o własne ja, o trudnych wyborach . 



Opis książki:

"Piękna, tajemnicza i pełna pasji literacka podróż od czasów procesów czarownic do współczesnego Berlina.

Maria, urodzona w epoce procesów czarownic, od dzieciństwa fascynowała się owadami. Zaczyna rysować ich metamorficzne cykle życia, podobnie jak jej historyczny pierwowzór, niemiecka przyrodniczka Maria Sibylla Merian (1647–1717).

W miarę upływu czasu świat się zmienia, a religia znajduje konkurenta w nauce. I tak jak owady przechodzą transformację, tak z czasem zmienia się też Maria. Lecz stary świat nie poddaje się bez walki, a wokół płoną stosy…

Kobieta, która kochała owady to zachwycająca opowieść o relacji człowieka z naturą, ale przede wszystkim wciągająca historia kobiety podążającej pełną wyzwań drogą wytyczoną własnymi pasjami, mimo przeszkód, jakie stawiała jej epoka."

2 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Być może wpadnie w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że fabuła bardzo mocno mnie zaskoczyła. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger