RECENZJE KSIĄŻEK: BLIZNA - Auður Ava Ólafsdóttir #20




Blizna Auður Ava Ólafsdóttir to pierwsza z książek z serii skandynawskiej jaką miałam okazję przeczytać. Jest to krótka książka jednak ma ona w sonie niesamowicie dużo treści a także moc ukrytych mądrości. Główny bohater -Jonas Ebeneser- to człowiek zbliżający się do pięćdziesiątki, mający córkę a także będący po rozwodzie. Jest on niezadowolony ze swojego życia, zmaga się z wieloma problemami, smutkiem, przygnębieniem. Nie może sobie poradzić z codziennością i pewnego dnia postanawia spakować walizkę, wiertarkę i  wyruszyć aby zakończyć swoje życie. Jednak w nowym miejscu - kraju gdzie dopiero co skończyła się wojna - poznaje rodzeństwo, które po trudach i spustoszeniu wojny stara się na nowo żyć, odbudować to co mają. I spotykają się tu dwa światy człowieka, który zamierza zakończyć swoje życia vertus ludzie, którzy przeżyli wojnę a teraz odbudowują swoje życie, codzienność, dom.
Jest to książka zarówno przepełniona smutkiem, przygnębieniem ale także przepełnia ją nadzieją. Poznajemy odczucia bohatera, emocje jakie mu towarzyszą. Jest to jedna z książek gdzie cieszę się że miałam okazję ją przeczytać Wam również ją polecam. 

6 komentarzy:

  1. Książka już znajduje się w mojej biblioteczce. Będę ją niebawem czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś niezbyt mnie przyciąga ten smutek w tej książce..

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach tę książkę i liczę na wartościową lekturą. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam, ale myślę, że mogłaby mi się spodobać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale piękne wiosenne zdjęcie :) Co do książki to nie znam, tematyka ciężka, ale myślę że warto przeczytac.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubie czasem takie książki ale chyba zostawię ja sobie az nadejdą lepsze czasy

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger