RECENZJE KSIĄŻEK: Zamiana - Beth O' Leary #36






Książka opowiada historię dwóch kobiet, które dzieli pół wieku. 29- letnia wnuczka Leena i jej 79-letnia babcia Eileen postanawiają zamienić się swoimi miejscami zamieszkania. Dziewczyna po nieudanej prezentacji i wysłaniu na dwumiesięczny urlop przeprowadza się na wieś, natomiast babka dziewczyny przenosi się do tętniącego życiem Londynu. Obie stopniowo odnajdują się w nowych miejscach, poznają nowe rzeczy, odmienne zwyczaje a także nowych ludzi, zawierają nowe znajomości.

Książkę bardzo fajnie się czyta, jest przyjemna, napisana z humorem. Jednak autorka połączyła z jednej strony humor, miłosne perypetie babci czy przygotowania do majowego festynu z próbą poradzenia sobie po stracie najbliższej osoby. Całe pokolenie kobiet (babcia, matka i wnuczka) uczą się na nowo żyć po stracie Carli, co wcale nie jest proste. Zamiana miejsc pomaga im w tym,  pozwala spojrzeć na życie z innej perspektywy, dostrzec co jest naprawdę ważne, na co trzeba zwracać uwagę w życiu.

Książka podzielona jest na rozdziały, naprzemiennie opowiadane z perspektywy babci i wnuczki. Szalona 79-latka skradła moje serce - zarówno jej miłosne przygody, humor i styl życia. Chciałabym na starość mieć tyle energii co ta pani!

Mimo, że książka tryska humorem to tak naprawdę jest to także smutna opowieść pełna nadziei. Pokazuje nam jak trudno zacząć żyć po stracie bliskiej osoby. Książka opowiada o sile przyjaźni, miłości, trudach wychodzenie z żałoby. Historia pokazuje nam co tak naprawdę jest w życiu ważne i że rodzina to jest siła!

Książka idealnie nadawałaby się na scenariusz filmowy! Jest to świetna komedia romantyczna. Historia pokazuje, że nigdy nie jest za późno aby coś zmienić a może nawet zacząć od nowa

Podsumowując bardzo się cieszę, że miałam możliwość zapoznać się z najnowszą powieścią autorki Współlokatorów (którzy w tamtym roku skradli moje serce).

Polecam Wam sięgnąć po ten tytuł - nie zawiedziecie się!

5 komentarzy:

  1. Mam ochotę sięgnąć po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie czytałam takiej romantycznej komedii. Mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym ja przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie mogę się przekonać do książek tej autorki. Fabuły wydają się niebywale pomysłowe, ale chyba trochę zbyt odrealnione jak na mój czytelniczy gust. Ale może kiedyś, jak mnie najdzie ochota na jakąś lżejszą lekturę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Polecę znajomej, to bardziej jej literatura aniżeli moja :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger