RECENZJE KSIĄŻEK: PRZEBUDZONA - A. LIS #15





"Przebudzona" Agnieszki Lis to pierwsza książka tej autorki jaką miałam okazję przeczytać.

Do "Przebudzonej" podchodziłam z dystansem. Tak naprawdę sama nie wiedziałam czego się spodziewać. Reklamowana była jako erotyk. I szczerze Wam powiem ja osobiście do typowego erotyku tej książki bym nie zaliczyła. Jasne pojawiają się sceny seksu, autorka się ich nie boi ale nie jest to też spłycone czy takie sceny nie pojawiają się co rozdział.

Co do samej fabuły to poznajemy 2 siostry - Lilianę i Honoratę. Honorata jest tą starszą, która wyjeżdża za granicę. Młodsza Lilka jest uzdolniona muzycznie. Przed rozpoczęciem roku akademickiego wyjeżdża ona do siostry do Anglii gdzie poznają przystojnego Philipa. Splot wydarzeń sprawia, że Honorata zostaje narzeczoną mężczyzny ale młodsza przed swoim wyjazdem oddaje się chwili zapomnienia w ramionach Philipa. Philip tak naprawdę chce mieć je obie. Lilka targana wyrzutami sumienia wyjeżdża z Anglii, nie chce mieć żadnego kontaktu z Anglikiem. Jednak po tej przygodzie budzi się w niej namiętność. Poznaje Jakuba z którym stara się stworzyć relację. Jednak on jej nie wystarcza. Przeżywa kolejne przygody seksualne, chce czuć namiętność, pożądanie. Po każdej takiej przygodzie myje natarczywie ręce. Odzywa się w niej nerwica natręctw, wszędzie widzi brud, szoruje ręce do krwi. Chce być czysta zarówno fizycznie jak i psychicznie.

Historia opowiada też o relacjach łączących siostry i matkę. Liliana chce także odnaleźć ojca z który od lat nie ma kontaktu. Czy jej się to uda dowiecie się czytając książkę. Czy Philip jawiący się jako idealny mężczyzna faktycznie takim jest? Czy coś ukrywa, ma swoje jakieś "grzeszki" na sumieniu? I jak potoczą się losy sióstr? Czy siostrzana miłość zwycięży czy jednak siostra zaślepiona miłością do Philipa nie będzie traktowała siostry z miłością i już całe życie będzie jej zarzucała uwiedzenie męża.

Relacje panujące w rodzinie Lilii są toksyczne, pełne wzajemnej wrogości, tajemnic dotyczących ojca. Lilia czuję się samotna ale muzyka, gra na pianinie pozwala jej uciec od codzienności.
Czy dziewczynie uda się zaznać spokoju? Tego dowiecie się czytając książkę:)

Ja Wam polecam bo książka po przeczytaniu "została" mi w głowie i po kilku dniach nadal o niej myślę.



4 komentarze:

  1. Jeśli książka nie pozwala tak łatwo o sobie zapomnieć, to dla mnie jest to znak, że muszą ją koniecznie przeczytać.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro książka opanowała Twoje myśli, musi być naprawdę warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię prozę tej autorki. Mam w planach tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam jeszcze styczności z książkami tej autorki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger