RECENZJE KSIĄŻEK: Pudło. Opowieści z polskich więzień - Nina Olszewska #22




Gdy pojawiła się okazja możliwości przeczytania reportażu Pudło nie wahałam się ani chwili. Po prostu lubię tematykę więzienną. Ma może też na to wpływ, że swojego czasu studiowałam bezpieczeństwo więzienne i właśnie przedmioty traktujące o tym bardzo lubiłam. Sam motyw, który popchnął do popełnienia przestępstwa, sfera psychologiczna osadzonego czy właśnie jak to jest spędzić tyle lat w zamknięciu, nauczyć się żyć na tak małym metrażu z zupełnie obcymi ludźmi. Zawsze mnie to ciekawiło i z wielką chęcią przeczytałam reportaż Niny Olszewskiej.

I właśnie czytając reportaż Pudło mamy okazję od samych osadzonych dowiedzieć się jak to wygląda od środka. Jakie mają warunki, czego im najbardziej brakuje, jakie mają przemyślenia, wspomnienia czy plany na przyszłość już po wyjściu na wolność. Dowiadujemy się gdzie najczęściej więźniowie pracują, jakie są zasady ich wynagradzania a także jak łatwo stracić zaufanie. Nie wiem czy wiecie ale niektórzy więźniowie pracują w ramach wolontariatu w DPS-ach i są bardzo chwaleni. Tam nie zwracają uwagi na to skąd są tylko, że dobrze zajmuj się podopiecznymi. Dowiemy się także o zasadach przepustek, widzeń a także codzienności w więzieniu. Mimo, iż bohaterowie otwierają się przed panią Niną Olszewską to żaden z nich nie powiedział za co poszedł za kraty.

Myślę, że warto przeczytać ten reportaż aby zobaczyć więzienie oczami żyjących tam ludzi.

5 komentarzy:

  1. Co prawda reportaży nie czytam, ale w sumie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się ciekawa, ja widziałam jakieś programy w tv na ten temat jedynie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawilaby mnie ta książka bo lubie takie reportaże. Kiedyś oglądałam program w tv o więzieniach o mega mi sie podobało

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tę publikację w domu. Na zgłębianie takiego tematu muszę mieć odpowiedni nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię tego typu reportaże, więc po ten chętnie sięgnę. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger