RECENZJE KSIĄŻEK: Amnezja - P. Wójcik #56


Amnezja jest to pierwsza książka Piotra Wójcika jaką przeczytałam. Tak wiem, wiem, że jest to 3 książka z serii Metropolia. Jednak ani przez chwilę nie odczułam, że czegoś nie wiem z poprzednich części. Książkę czyta się bardzo szybko, jest przyjemna, wciąga już od pierwszych stron. Napisana jest prostym językiem. Poznajemy wydarzenia z perspektywy kilku bohaterów. Zakończenie jest bardzo ciekawe i sugerujące, że będzie kontynuacja. Akcja książki rozgrywa się w ciągu kilku dni, jest dynamiczna, nie ma miejsca na nudę. Jest dość tajemniczo, autor porusza wiele tematów (uzależnienie, korupcja).

Książka bardzo mnie wciągnęła, przeczytałam ją dosłownie w jeden dzień! Jeśli lubicie kryminały myślę, że możecie sprawdzić tą serię.

 

"W weekendową noc w Chorzowie młoda malarka zostaje uduszona w swojej pracowni.
Następnego ranka komisarz Paweł Góralczyk budzi się w swoim mieszkaniu. Próbuje przypomnieć sobie, co robił minionego wieczoru. Jedyny ślad to nagranie z monitoringu, na którym widać, jak wychodzi z pubu w centrum Katowic w towarzystwie studentów ASP. Zmagający się z uzależnieniem od leków policjant gorączkowo poszukuje informacji o tym, co robił feralnej nocy. Sam już nie jest pewien, czy jest niewinny…

Na dodatek śledztwo w sprawie zmarłej artystki prowadzi wschodząca gwiazda śląskiej policji, komisarz Bartłomiej Wilczek, który ewidentnie chce zaszkodzić Góralczykowi. Każdy kolejny dzień przybliża dwóch nienawidzących się policjantów do nieuniknionej konfrontacji…"

4 komentarze:

  1. Dość sceptyczna jestem do polskich twórców kryminałów i tej serii nie znam jeszcze. Super, że książka Cię wciągnęła i odnalazłaś się w niej, mimo, że to część cyklu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że książka Cię wciągnęła. Tego oczekuję po kryminale.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiałam się nadblekturą tej książki, ale teraz wiem, że muszę ją koniecznie przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger