RECENZJE KSIĄŻEK: Paprocany - P. Świst #57

"Paprocany" to pierwsza z książek Pauliny Świst jaką przeczytałam. I już wiem, ze na pewno nie ostatnia. Wcześniej miałam przyjemność przeczytać 2 opowiadania tej autorki. 



Książka nie ma zbędnych opisów, bardzo szybko się ją czyta. Dużo się dzieje. Napisana jest prostym językiem gdzie nie brak przekleństw czy scen seksu. Jest to lektura lekka, łatwa i przyjemna w sam raz na wieczór z książką. Autorka ma niewątpliwie swój charakterystyczny styl. Nie mam porównania z innym jej książkami ale ta podobała mi się.  

Poznajemy tutaj dwójkę bohaterów - Krzyśka i Zośkę, policjanta i panią adwokat. Różnią się bardzo. Ich losy się splatają, on musi oczyścić się z zarzutów ona natomiast szuka swojej bratanicy. Podczas wspólnych działań ich serca zaczynają szybciej bić. A jak to się wszystko dalej potoczy? Musicie sięgnąć po najnowszą książkę Pauliny Świst. 

Jednak zdziwiło mnie trochę zachowanie głównej bohaterki - bratanica była jej bardzo bliska a mało było poszukiwania jej czy zamartwiania się o nią. Zośka w tym czasie zabawiała się z Krzyśkiem. 

Dużo w książce jest odniesień do rzeczywistości, autorka też dużo cytuje fragmentów piosenek. 

Książka nie jest górnolotną pozycją jednak jest idealna w ramach rozrywki. Taka książka czasami każdemu się przyda. Myślę, że nie każdemu styl autorki może przypaść do gustu jednak warto to sprawdzić.

Opis książki w komentarzu.

"W Miejskiej Komendzie Policji w Tychach wybucha afera: kilku policjantów miało rzekomo zgwałcić prostytutkę. Pokrzywdzona jako głównego sprawcę wskazuje Krzysztofa Strzeleckiego - wzorowego funkcjonariusza i w ogóle człowieka "do rany przyłóż". Strzelecki twierdzi stanowczo, że jest niewinny, ale zostaje odesłany na przymusowy urlop. Jedyną osobą, która bez zastrzeżeń wierzy w jego niewinność jest jego szef. Niestety, on sam też ma kłopoty, a konkretnie nie tyle on, co jego przybrana córka, która mocno niepokoi się losem swojej 18-letniej bratanicy. Dziewczyna była zawsze tzw. "trudnym dzieckiem", rodzice już dawno wywiesili białą flagę. Wielokrotnie na długo znikała z domu; teraz też przepadła bez śladu, ale jej ciotka jest przekonana, że tym razem chodzi o coś poważnego, konkretnie o porwanie. Urlopowany Strzelecki chwilowo dysponuje nadmiarem wolnego czasu, więc jej ojczym prosi go o pomoc w prywatnym śledztwie. Tropy wydają się prowadzić do Paprocan - jeziora w Tychach, popularnego na Śląsku miejsca wypoczynku."


7 komentarzy:

  1. Jeszcze nie czytałam tej książki, chociaż czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie było mi dane jeszcze poznać twórczości tej autorki, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam może jedną książkę tej autorki, jednak jakoś nie polubiłam się z nią na tyle, żeby wracać do jej twórczości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wczoraj w empiku widziałam tą książke na promocji przy kasach. Szkoda, że się nie skusiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam książek tego autora

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam jeszcze okazji czytać książek tej autorki, więc wszystko przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Dotychczas przeczytałam tylko jedną książkę tej pisarki, ale chętnie to zmienię, ponieważ miło ją wspominam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger