RECENZJE KSIĄŻEK: ZAKŁAMANI - J. DULEWICZ #19



"Seria morderstw, korupcja, handel żywym towarem i ludzie jak demony, oplątani siecią kłamstw…
Prezes zarządu spółki medycznej i szef prywatnego kieleckiego szpitala ginie bez wieści. Rok później jego żona wraca na stałe do rodzinnego miasteczka. Pracująca dotychczas w szkole jako polonistka Eryka staje się prawną reprezentantką interesów męża, zasiada w zarządzie spółki i zostaje szefową szpitala.
Wkrótce pod jej domem zostają odnalezione zwłoki pobitej i zgwałconej Ukrainki. Sprawę przejmuje kielecka policja, w której pracę rozpoczyna właśnie Patryk Wroński, były uczeń Eryki. Zgłębia on tajniki zawodu pod okiem pani inspektor, która słynie z niestandardowych metod pracy i niewyparzonego języka…
Już wkrótce przyjdzie im zmierzyć się z niewyobrażalnym złem."


Miałam przyjemność przedpremierowo przeczytać debiut Pani Joanny Dulewicz "Zakłamani". Dziś chciałam się z Wami podzielić krótką opinią na temat tego tytułu.

Fabuła książki jest dość ciekawa. Tajemnicze zaginięcie, zabójstwa, ambitny policjant, pleban, handel ludźmi, rodzinne tajemnice a pomiędzy wszystkim Eryka - prezes Szpitala i małe miasteczko  Losy wszystkich tych bohaterów się łączą, są w jakimś stopniu splatają. Przeszłość ma również w tej całej historii znaczenie.  Jak sami widzicie jest to opowieść wielowątkowa w której można się troszeczkę zagubić. Jest wiele historii, bohaterów, których wątki tak naprawdę do końca nie zostały rozwinięte. Dużo wątków, chęci wplecenia w fabułę jak najwięcej jednak myślę, że książka na tym troszeczkę traciła. Mimo 500 stron nie wszystko zostało rozwinięte tak jakby mogło się to stać.

Styl pisania i pióra aktorki podobało mi się. Książkę czytało się przyjemnie, płynnie. I powiem Wam, że mimo wszystko wciągnęła mnie i byłam bardzo ciekawa rozwiązania zagadki. Sięgając po nią pamiętajcie, że jest to debiut i każdy z nas kiedyś zaczyna (czy to pisanie książek czy inne czynności). Jeśli autorka napisze jeszcze jakąś książkę to z miłą chęcią ją przeczytam.

PS Autorka planuje kolejną część tej książki więc wszelkie wątki zostaną dalej pociągnięte:)

7 komentarzy:

  1. Nie przepadam za wielowątkowymi książkami ale myślę, że mogłabym ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje sie ciekawa choć nie przepadam jak w książce zostają nierozwinięte wątki i musze czekać Aha kolejna książkę zebu sie dowiedzieć :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że mogłabym ja przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że ta książka mogłaby mnie zainteresować. Lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię sięgać po debiuty, a ten mnie ciekawi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie klimaty i debiuty 😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się bardzo ciekawie. Chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger