RECENZJE KSIĄŻEK: Daisy Jones & The Six - Taylor Jenkins Reid #32




Opis książki
"12 lutego 1979 roku. Daisy Jones & The Six, najsławniejszy zespół rock’n’rollowy na świecie, daje koncert, na którym szaleje tysiące osób. Nikt jeszcze nie wie, że to ich ostatni wspólny występ. Jak doszło do tego, że kultowy zespół, którego piosenki królowały na wszystkich potańcówkach, przestał istnieć tak nagle? 
To, co stało się między członkami zespołu, było wielka tajemnicą. Aż do teraz."

O książce po raz pierwszy usłyszałam na bookstagramie w tamtym roku. Jakże wielka moja radość była gdy w tym roku CZWARTA STRONA wydała ten tytuł. Po wszelkich przeczytanych recenzjach byłam bardzo zaciekawiona tą książką, bardzo chciałam ją przeczytać.

Książka napisana jest w sposób przeprowadzenia rozmowy z bohaterami. Mamy szanse poznać te same wydarzenia z perspektywy różnych osób, zobaczyć jak bohaterowie na różny sposób interpretowali te samo zdarzenie. Poznajemy genezę zespołu The Six, czas przed dołączeniem przez Daisy. Towarzyszymy bohaterom w lepszych i gorszych momentach życia. Stajemy się świadkami szczytu popularności zespołu, poznajemy kulisy tworzenia piosenek, nagrywania płyt i koncertowania. I w końcu poznajemy tytułową Daisy, dziewczynę bardzo utalentowana, która marzy o tym, żeby móc pisać i nagrywać swoje piosenki. Jest ona bardzo zagubiona jednak bardzo utalentowana. Wpada w rożnego rodzaju nałogi, ciężko odnaleźć jej szczęście, poszukuje siebie, chce być akceptowana taka jaka jest. Szuka spełnienia, popełnia różne błędy biorąc na barki ich konsekwencje. 

Pewno wydarzenie sprawia, że 12.02.1979 r. Daisy Jones & The Six, daje swój ostatni koncert. Co jest tym wydarzeniem, że zespół się rozpada? O tym przekonacie się czytając tę książkę. 

Czytając miałam wrażenie, że ten zespół istniał naprawdę, że po przeczytaniu włączę sobie YouTuba i posłucham piosenek tego bandu. Jednak wszystko co zostało przedstawione w książce jest fikcją. Ten zespół nie istniał. Ukłony w stronę autorki, że napisała tę historię tak jakby wydarzyła się naprawdę, że udało jej się tak wykreować bohaterów, ich zachowania, że podczas czytania chcemy więcej i więcej. Tak naprawdę w książce to bohaterowie są najważniejsi, oni tworzą całą fabułę tej książki, jej niepowtarzalny klimat. Nie ma tu zwrotów akcji tylko poznajemy losy zespołu z perspektywy opowiedzianej po latach przez bohaterów. 

Jednak mimo wszystko  według mnie za mało było klimatu lat 70.  Rozumiem był sex, drugs and rock and roll jednak jakoś coś mi tu nie grało, może za płytko został ten aspekt przedstawiony.

Fajnym elementem też są teksty piosenek, które wykonywał zespół, zapisane na końcu książki. 

Książkę czyta się bardzo przyjemnie nawet nie wiadomo kiedy mijają kolejne rozdziały. Lekkie pióro, przyjemny styl autorki sprawiły, ze książkę czyta się bardzo szybko. 

Jestem przekonana, że książkę w przyszłości na pewno jeszcze raz przeczytam i to akurat wskazuje na to, że jestem zadowolona z lektury i również Wam polecam sprawdzić ten tytuł (oczywiście jeśli jeszcze nie czytaliście:) 



4 komentarze:

  1. Nie czytałam. Przypuszczam, że w przyszłości zajrzę do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, ostatnio głośno o tej książce, zwłaszcza na Instagramie. Jeśli rzeczywiście autorka napisała książkę tak, że historia zespołu wydaje się prawdziwa, to faktycznie ukłony. Powiem Ci, że nawet ja trochę zwątpiłam, czytając Twoją recenzję, czy to nie jest literatura faktu. Udało Ci się oddać ten klimat w recenzji. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie wiem, czy sięgnę po tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger