RECENZJE KSIĄŻEK: Księgi zapomnianych żyć - B. Collins #44

 



Jest to jedna z książek, której opisu czy opinii przed lekturą nie czytałam. Biorąc ją do rąk pewna byłam, że na pewno książki będą tematem, który będzie się tam przewijał, że książki będą czymś zakazanym. I muszę Wam napisać że dostałam przepięknie napisaną opowieść o zakazanej miłości, dojrzewaniu, szukaniu siebie, swojej tożsamości, ścieżki w życiu.  I to jest głównym tematem tej książki. Dla mnie książki w tej opowieści są tylko tłem rozgrywających się wydarzeń. Tak naprawdę myślałam, że będzie tego więcej, tego świata książkowego, magii. Jednak książki w świeci bohaterów skrywają to o czym chcieliby oni zapomnieć albo to o czym według swoich najbliższych nie powinni pamiętać. Książek się nie czyta ponieważ zawierają one wspomnienia. Wspomnienia, które są przeważnie trudne, mroczne, takie o których chce się zapomnieć. Ludzie po oprawieniu nie pamiętają nic. 

Książka podzielona jest na 3 części. Czyta się ją bardzo przyjemnie, z dużym zainteresowaniem śledziłam losy bohaterów. Mam wrażenie, że płynie się przez tą opowieść. Idealną porą na tę książkę jest taka pora jaką mamy teraz - możemy z kubkiem herbaty, schować się pod kocem i oddać przyjemności czytania tej historii. 



 "Wyobraź sobie świat, w którym książki są zakazane, a ich czytanie jest uważane za zbrodnię. Wyobraź sobie świat, w którym każde złe wspomnienie i nawet największa rozpacz mogą zostać całkowicie wymazane z pamięci. Wyobraź sobie świat, w którym możesz ukryć każdą krzywdę i niegodziwość, jakich kiedykolwiek się dopuściłeś. Te światy są ze sobą nierozerwalnie połączone. Wszystko przez Oprawców. Emmet Farmer jest dobrym, pracowitym synem, który każdy dzień spędza na roli, pomagając rodzicom związać koniec z końcem. Wszystko się zmienia, gdy otrzymuje list z wezwaniem do odbycia praktyk w pracowni Seredith, kobiety zajmującej się tajemniczym procesem oprawiania książek. Emmet, który o księgach i Oprawcach wie niewiele, ale pamięta panującą wokół nich atmosferę strachu, tajemnicy i nieskrywanej pogardy, niechętnie rozpoczyna żmudną naukę w warsztacie. Pod czujnym okiem Oprawczyni poznaje sekrety gilotyny, czcionek i starego pergaminu. Być może właśnie wśród pachnących kurzem książek i skórzanych opraw odnajdzie prawdziwego siebie. "Księgi zapomnianych żyć" to niesamowita historia o zakazanej miłości, lojalności, przyjaźni i wielkiej, magicznej mocy książek."

6 komentarzy:

  1. Wydaje się bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka jest taka oryginalna, magiczna a zarazem przykuwająca uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewno pokażę Twoją recenzję mojej przyjaciółce, która uwielbia takie książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Może być ciekawa ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka nawet mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaintrygowałaś mnie tą ksiażką ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger