RECENZJE KSIĄŻEK: Pierwsza osoba liczby pojedynczej - H. Murakami #51




Pierwszą książkę Murakamiego przeczytałam 10 lat temu. Po tym czasie sięgnęłam po najnowszy zbiór opowiadań autora. "Pierwsza osoba liczby pojedynczej" to zbiór ośmiu opowiadań w których autor w jakiś sposób rozlicza się z przeszłością. Wraca w niektórych opowiadaniach do młodości, zastanawia się nad tym co było, przytacza swoje wspomnienia, wraca myślami do pozoru błahych spotkań jakie miały miejsce w przeszłości. Jednak z jakiegoś powodu zapadły mu w pamięci. W jednym opowiadaniu pojawia się także wątek "gadające" małpy. 


Książka napisana jest prostym językiem, bardzo szybko i przyjemnie się ją czyta. Opowiadania są też krótkie - 8 opowiadań zostało zawartych na 220 stronach. Jednak w tej prostocie drzemie siła.

Ciężko mi ocenić ten zbiór opowiadań. Sama nie wiem co o nich myśleć. Czytało mi się je bardzo przyjemnie. Na pewno sięgnę po inne książki tego autora.


3 komentarze:

  1. Nie znam twórczości tego autora, ale bardzo rzadko sięgam po zbiory opowiadań.

    OdpowiedzUsuń
  2. Twórczość tego autora jeszcze przede mną. 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger