RECENZJE KSIĄŻEK: Miała umrzeć - E. Przydryga #45




Mamy 2 główne bohaterki - jednak ich życie rozgrywa się w 2 przedziałach czasowych. Lena żyje w 2019 r. natomiast Ada w 1998 roku. Co łączy obie dziewczyny? 

Ada i jej "paczka" wymyślają kolejne coraz to bardziej śmiałe wyzwanie. Jeden z nich kończy się tragedią która ma dalsze, okrutne konsekwencje. Skutki tego wyzwania mają miejsce w życiu Leny.  Lena jest zagubioną młodą kobietą, ze smutną przeszłością, wychowaną przez oziębłą ciotkę. W dorosłym życiu nie umie stworzyć trwałego związku mimo, iż jest z mężczyzną, który ją kocha. Pewne spotkanie na wernisażu z klaunem powoduje, że dziewczyna zaczyna "grzebać" w swojej przeszłości, odkrywa fakty, które nią wstrząsają. Na przełomie kilkunastu dniu odkrywa tajemnicę dotycząc swojej przeszłości, rodziców i tego co wydarzyło się ponad 20 lat temu. 

Obie bohaterki są tajemnicze, Ada dąży do życia na krawędzi, chce czuć strach biorąc udział w kolejnych wyzwaniach, odurza się.  Jest to spowodowane tym, że chce uciec od swojej sytuacji jaką ma w domu. Jednak wielką miłością dąży swoją 4-letnią siostrę Nele, dla niej jest w stanie zrobić wszystko.

Książka bardzo mnie wciągnęła, przeczytałam ją bardzo szybko. Autorka zagląda w najciemniejsze miejsca psychiki człowieka. Książka pełna jest emocji, smutku, dążenia do odkrycia prawy, bólu, pokazuje jak ważne jest szczęśliwe dzieciństwo. Jest to książka, która trzyma w napięciu, autorce udało się stworzyć duszący, mroczny tajemniczy klimat.

Polecam Wam sięgnąć po tę książkę jeśli lubicie thrillery psychologiczne. Książka ta pozostanie długo w mojej pamięci.


9 komentarzy:

  1. Książka zapowiada się bardzo ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjny thriller, który bardzo mocno mnie wciągnął. Gorąco polecam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa książka, ale. Ja planuje sięgnąć po coś lekkiego

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem właśnie w trakcie czytania tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Kśiażka mnie zaintrygowała. Wydaje się ciekawa a ja uwielbiam thrillery psychologiczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię taką tajemniczość i coś czuje, że by mi się ją lekko czytało.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa ta książka wydaje się być!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tytuł zanotowany. Teraz tylko znaleźć ją w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger