Recenzje książek: Dziewczyna z Berlina - K. Hewitt #213

Dziewczyna z Berlina Kate Hewitt

Po przeczytaniu opisu i tytułu można pomyśleć kolejna książka o kobiecie żyjącej w czasach wojny. Ostatnio na rynku wydawniczy dość dużo pojawiło się takich propozycji. Jednak ja gdy tylko przeczytałam opis, zobaczyłam okładkę wiedziałam, że będzie to historia idealna dla mnie! I powiem Wam, że nie zawiodłam się bo Dziewczyna z Berlina skradła moje serce <3

Akcja dzieje się dwutorowo: od 1936 w Berlinie i w 1946 we Frankfurcie. 

W 1936 poznajemy nastolatkę Liesel, żyjącą w pięknym domu w Berlinie. Jej życie jest beztroskie, bezpieczne, bogate. Z czasem dziewczyna orientuje się, że nie wszyscy tak żyją, że zasady nazistów nie są okrutne szczególne dla Żydów. Dziewczyna postanawia z tym walczyć mimo, że narazi na niebezpieczeństwo siebie oraz najbliższych.  

W 1946 roku amerykański kapitan Sam pojawia się w Niemczech aby doprowadzić do procesów nazistów. Poznaje piękną, tajemniczą tłumaczkę - Annę. Dziewczyna jest bardzo smutna, skryta. Mężczyzna coraz bardziej się do niej zbliża i stopniowo poznaje jej niełatwą, nieoczywistą przeszłość. Czy kobieta jest tym za kogo się podaje? I co łączyła ją z Berlinem? 

Zakochałam się w tej książce! Bardzo mi się podobała, czytałam ją z wielkim zainteresowaniem, praktycznie pochłaniałam. Polubiłam bohaterów, to jak zostali napisani. Bohaterami są tutaj głównie Niemcy, możemy zobaczyć jak oni odnajdowali się podczas wojny, jaka była ich postawa wobec tego zła. Nie wszyscy byli tacy sami. 

Jest to niezwykle wzruszająca, emocjonująca, melancholijna, smutna ale dająca nadzieję historia Liesel-Anny. Pokazuje siłę kobiet. 

Jeśli lubicie słodko-gorzkie historie rozgrywające się w czasach wojny to jak najbardziej polecam Wam ten tytuł! Mam nadzieję, że spodoba się Wam tak jak i mi!



Opis książki:

"Chciałam być wolna – wyznała cicho Rosa.
– Nawet jeśli tylko przez kilka minut. To może być wszystko, co mi pozostało.


1936, NAZISTOWSKI BERLIN

Liesel Scholz mieszka w pięknym domu w Berlinie. Jej życie jest pełne przywilejów i bezpieczne, dzięki pracy jej ojca, chemika, dla nowego rządu. Przypadkowe spotkanie z Rosą, córką ich żydowskiej gosposi, potwierdza obawy Liesel, że coś jest nie tak. Że brutalne zasady nazistowskiego rządu są okrutne, a inni wokół niej nie są tak bezpieczni jak ona. Liesel nieopatrznie zgadza się jej pomóc. Nawet jeśli będzie to oznaczało narażenie na niebezpieczeństwo wszystkich, których kocha.

1946, FRANKFURT

Młody amerykański kapitan, Sam Houghton, przyjeżdża do Niemiec, by odnaleźć prominentnych nazistów i doprowadzić do ich procesów. Zatrudnia piękną, ale smutną tłumaczkę o imieniu Anna. Stają się sobie coraz bliżsi, jednak kapitan nie może przestać myśleć o tym, co przydarzyło się Annie podczas wojny.

Wszystko dlatego, że Anna ma swoje sekrety, które wiążą ją z Berlinem i partią nazistowską."

2 komentarze:

  1. Lubię tego typu historie, więc cieszę się, że mam tę książkę już na swojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziewczyną z Berlina na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger