RECENZJE KSIĄŻEK: Elżbieta, Filip, Diana i Megan. Zmierzch świata Windsorów - M. Rybarczyk #91

Chyba każdy słyszał o brytyjskiej rodzinie królewskiej. Elżbieta II jest jej wizytówką a tragiczna śmierć Diany spowodowała, że jeszcze więcej osób zainteresowało się tą familią. Lata lecą a królowa panuje już blisko 70(!) lat. W ostatnich dniach świat obiegła informacja o śmierci jej męża... 



Kiedy tylko pojawiła się możliwość przeczytania książki Marka Rybarczyka "Elżbieta, Filip, Diana i Megan. Zmierzch świata Windsorów" nie zastanawiałam się ani chwili. Losy rodziny królewskiej znałam pobieżnie. Dzięki lekturze tej książki moja wiedza jest dużo bogatsza. Poznałam przede wszystkim młodość, dojrzewanie i pierwsze lata panowania Królowej. Dowiedziałam się także o życiu Filipa i o relacjach jakie łączyły go z żoną, jaka jest Elżbieta, jakie miała stosunki z rodziną, dziećmi a później synową czy o jej stosunku do zmian, chociażby o stosunku do rozwodów czy tego jak wychowywała Karola (przeraziło mnie że musiał się on umawiać z matką drogą formalną).

Polecam Wam sprawdzić ten tytuł. Książka jest bardzo ładnie wydana, zawiera wiele zdjęć. Wszystko jest napisane w bardzo przystępny sposób. Autor przeprowadza nas przez całe życie Elżbiety, do roku 2020. Dużo jest tam tzw. "smaczków" o których wcześniej nie wiedziałam i o których czytałam ze zdziwieniem. Chociażby moje wyobrażenie Diany po przeczytaniu tej książki bardzo się zmieniło, nie wiedziałam o tylu rzeczach z jej życia... Tak samo jak i o Megxicie.

U mnie książka sprawiła, że jeszcze bardziej zainteresowałam się tą monarchią.

A Wy czytaliście ten tytuł? Interesujecie się losami brytyjskiej monarchii? 


 




3 komentarze:

  1. Ciekawi mnie ta książka, już ją widziałam gdzieś na insta... ale mam tyle zaległości, że na razie jest na liście w poczekalni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Raczej nie odnalazła bym się w tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawi mnie temat rodziny królewskiej, także chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger