RECENZJE KSIĄŻEK: Siedem zmysłów Jak je zrozumieć i wykorzystać, by lepiej żyć - R. Braun #99




Dopiero na jesieni tamtego roku zastanawiałam się więcej nad zmysłem węchu i smaku, które utraciłam na pewien czas. Nie czułam kompletnie nic, mogłam wąchać domestos czy ocet i nic nie czułam. Wiadomo węch powiązany jest ze smakiem więc nawet ukochana kawa nie smakowała a piłam ją po prostu jak bezsmakowy płyn. I teraz po czasie zastanawiając się który ze zmysłów jest najważniejszy nie umiałabym Wam powiedzieć. Każdy jest niezwykły i pełni istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka.

Lekturę rozpoczęłam z wielką ciekawością i powiem Wam, że się nie zawiodłam.

Książka podzielona jest na 7 rozdziałów. W każdym z rozdziałów mamy kilka podrozdziałów. Autor opisuje każdy ze zmysłów, przywołuje przeprowadzane badania, ciekawostki oraz przykłady z życia.  W każdym rozdziale możemy skupić cała swoją uwagę na jednym z siedmiu zmysłów. 

Lubi czytać takie książki, dowiadywać się nowych rzeczy, rozszerzać wiedzę, którą już posiadam. Warto zaznaczyć, że książka posiada dość bogatą bibliografię.  Na końcu autor dodał rozdział "Dbanie  zmysły"gdzie przedstawia kilka bardzo fajnych ćwiczeń. W środku mamy kolorową wstawkę z opisanym każdym zmysłem, co powoduje wszystko łatwiej zrozumieć i umiejscowić. 

Warto dbać o swoje zmysły, szanować je, doceniać, wykorzystywać jak najlepiej. Odczytywać sygnały jakie nam dają i sprawiać, żeby dawałyby nam jak najwięcej satysfakcji, dobrego samopoczucia. 


Myślę, że jest to książka warta przeczytania, zainteresowania się tematem. Jednak na pewno nie polecam jej przeczytać "na raz" gdyż może trochę zmęczyć. Trzeba ją dozować :)


 

"Słuch, wzrok, smak, węch, dotyk, czucie, równowaga ciała – dzięki nim łączymy świat wewnętrzny z zewnętrznym. Za sprawą zmysłów jesteśmy w ogóle w stanie odbierać nasze otoczenie.

Doznania zmysłowe można wyostrzyć i zmienić. Nie jesteśmy wobec nich bezradni, pozwalają nam one kształtować nasze przeżycia i uczucia. Zmysły stanowią najbardziej bezpośrednią drogę do wzmocnienia psychiki oraz intuicji.

Uważniejsze korzystanie ze zmysłów umożliwia nam poszerzenie świadomości. Dziennikarz naukowy Rüdiger Braun zabiera czytelników w podróż poprzez zmysły ku duszy. Aktualne wyniki badań oraz rozmowy z naukowcami, muzykami, sportowcami i ekspertami z różnych dziedzin uzupełnia o ćwiczenia praktyczne, pozwalające usprawnić działanie zmysłów i zwiększyć uważność.

Autor wskazuje, jak poprzez kanały zmysłowe można wpływać na procesy psychiczne. W tym celu łączy najnowsze odkrycia naukowe z codziennymi ćwiczeniami percepcji. "

2 komentarze:

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger