RECENZJE KSIĄŻEK: Schronisko - S. Lloyd #93

Thrillerów psychologicznych już trochę w swoim życiu przeczytałam. I coraz trudniej mnie zaskoczyć. A najnowszy thriller od  "Schronisko"  bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Powiem Wam szczerze, że nie czytałam jego opisu ani opinii o tej książce. Brałam ją w ciemno.



Początkowo akcja książki bardzo powoli się rozwija, poznajemy bohaterów. Dopiero tak po 100stronie wszystko nabiera odpowiedniego tempa. Osobiście ciężko było mi odłożyć tą książkę bo bardzo ciekawa byłam o co tu tak naprawdę chodzi. Losy bohaterów, ich emocje poznajemy z perspektywy zarówno Elissy jak i Elijaha. Wątkiem drugoplanowym są losy młodej policjantki, która prowadzi śledztwo w tej sprawie.

Kilka thrillerów gdzie zostaje porwane dziecko już miałam okazję przeczytać. Ale tutaj wszystko było przedstawione zupełnie inaczej. To oczami 13-letniej Elissy widzimy w jakich warunkach jest przetrzymywana, jak radzi sobie ze strachem, próbuje przekazać znaki gdzie jest. Poznajemy jej emocje, uczucia, zachowania. Mimo młodego wieku jest ona bardzo bystrą dziewczynką. Na pewno ma to związek z tym, że jest utalentowaną szachistką. Bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani.

Warto wspomnieć o mrocznej, tajemniczej, ciężkiej atmosferze jaka panuje w tej książce. Samo to, że dziecko przetrzymywane jest w lesie, w podziemiach budzi już grozę.

Z niecierpliwością czekam na kolejne książki od tego autora. Aż trudno uwierzyć, że "Schronisko" to jego literacki debiut!

"Trzynastoletnia Elissa, utalentowana młoda szachistka, bierze właśnie udział w najważniejszym wydarzeniu swojego życia: Ogólnoangielskim Młodzieżowym Grand Prix w Szachach.
W trakcie turnieju zostaje porwana i budzi się w podziemnej celi gdzieś w Lesie Pamięci.
Elijah ma dwanaście lat, ale zna całą okolicę jak własną kieszeń – właśnie dzięki temu wpada
na Elissę. Kiedy pojawia się w jej celi, Elissa liczy na to, że chłopiec jej pomoże – że pójdzie
na policję i przekaże wszystkie potrzebne informacje. Jednak Elijah nie chce, żeby dziewczynka
odeszła z lasu.
W miarę jak zachowanie jej porywacza robi się coraz dziwniejsze, Elissa uświadamia sobie,
że ów dziwny, samotny chłopiec to jej jedyna nadzieja na przetrwanie. Próbuje przechytrzyć
Elijah i tak rozpoczyna się zabójcza, pełna zdradliwych pozorów gra w kotka i myszkę – a jednocześnie zawiązuje się relacja, która przesądzi o losach obojga."

4 komentarze:

  1. Muszę koniecznie przeczytać tę książkę, gdyż uwielbiam tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka dla mnie, zapowiada się naprawdę dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka czeka już na mnie w mojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz. Jest mi bardzo miło, że tu zaglądasz i pozostawiasz po sobie ślad.

Na komentarze odpowiadam pod postem u siebie na blogu.



Copyright © 2014 O wszystkim i o niczym , Blogger